وزن شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میگرن داشته باشد. پس از ارزیابی ۱۲ تحقیقی که روی۳۰۰ هزار نفر انجام شد، محققان دریافتند که افراد چاق ۲۷ درصد بیش از سایرین در خطر ابتلا به میگرن هستند. همچنین افرادی که وزنی کمتر از نرمال دارند، ۱۳ درصد بیش از افراد متوسط دچار میگرن می شوند.

محققان ایتالیایی و آمریکایی گزارش داده اند که کاهش وزن می تواند موجب کاهش سردرد های میگرنی و بهبود کیفیت زندگی بیماران میگرنی شود.

کلودیو پاگانو پروفسور پزشکی داخلی و استاد دانشگاه پادوا ایتالیا می گوید: (( اگر دارای اضافه وزن هستید و از سردرد های میگرنی نیز رنج می برید، کاهش وزن می تواند کیفیت زندگی اجتماعی، کاری و تحصیلی شما را بهبود بخشد. کاهش وزن در بزرگسالان و کودکان چاق می تواند از طریق بهبود عواملی که موجب بدتر شدن میگرن می شوند، به بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

م با یک متخصص جراحی لاغری و کاهش وزن از طریق جراحی لاغری، تعداد روز هایی که فرد در ماه به میگرن مبتلا می شود کاهش می دهد. همچنین شدت و طول مدت هر حمله سردرد نسبت به قبل کاهش چشمگیری خواهد داشت.))

در متاآنالیزی مشتمل بر ۴۷۳ بیمار در ۱۰ مطالعه، محققان دریافتند که کاهش وزن با کاهش شدت درد، طول مدت حمله و دفعات ابتلا به میگرن ارتباط دارد.

کاهش وزن همچنین می تواند بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی را نیز درمان کند.

چاقی و میگرن در کشور های توسعه یافته بسیار شایع بوده و لاغری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی این جمعیت فراوان داشته باشد و هزینه های درمانی آنها را کاهش دهد.

با این حال مکانیزم ارتباطی چاقی با سردرد های میگرنی هنوز مشخص نشده است ولی می توان نتیجه گرفت که کاهش وزن موجب تغییراتی در التهابات مزمن، آدیپوکین ها، اختلالات چاقی، رفتاری و روانشناختی می شود.


اندام آرا کاهش ,میگرن ,تواند ,بهبود ,زندگی ,کیفیت ,کیفیت زندگی ,بهبود کیفیت ,محققان دریافتند ,داشته باشد ,تواند تاثیر ,بهبود کیفیت زندگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رسانه تیتراژ دانلود فیلم سریال رایگان مدرسه شاد بیوتی اسکین ماین گیم | پیشرو در بازی ماین کرافت بهترین مرکز مشاوره نرگسم تخفیف رستوران