جراحی مینی بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که در آن متخصص جراحی لاغری با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود.  عمل جراحی ساسی  جزء جدیدترین متد جراحی لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی ساسی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است . با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد.

علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی ساسی بای پس آماده باشد.

پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند.

یک متخصص تغذیه و یا خود جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی ساسی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

·         امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.

·         بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.

·         به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.

·         مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی لاغری می شود.

دو هفته اول پس از مینی بای پس معده

ساختن عادات غذایی جدید پس از ساسی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت.

تغذیه دو هفته اول پس از جراحی مینی بای پس به مایعات محدود خواهد شد.

دو تا چهار هفته بعد از مینی بای پس معده

با گذشت از دومین هفته از مینی بای پس معده می توان غذاهای پوره ای را وارد رژیم غذایی کرد. با اینکه غذاهای پوره ای از افزایش میزان مایعات دریافتی مهم تر هستند، ولی باز هم باید رقیق و بدون هیچ تکه ی جامدی باشند. همچنین می توانید از مخلوط کن برای مخلوط کردن تخم مرغ، گوشت گوسفند، لوبیا، سبزیجات خوب پخته شده، پنیر روستایی و مانند آن استفاده کنید.

شش تا هشت هفته پس از مینی بای پس معده

 

با گذشت چندین هفته از خوردن غذاهای میکس و پوره شده، معده جدیدتان برای دریافت غذاهای کمی سفت تر آماده خواهد شد.


اندام آرا جراحی ,معده ,تغذیه ,بیمار ,هفته ,مینی ,جراحی ساسی ,رژیم غذایی ,عادات غذایی ,غذاهای پوره ,برای بیمار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود بازی نرم افزارهاي تخصصي دامپروري و كشاورزي مديران خوشمزه ترین مزه ها تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سایت معرفی منبع تغذیه بی وقفه (ups) بورس 24 تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. نام