رژیم غذایی بیمار بعد از انجام جراحی لاغری بسیار اهمیت دارد زیرا نیمی از کار به عهده متخصص جراحی لاغری بوده اما رسیدگی و مراقبت بعد از عمل ساسی معده و اسلیو معده و .به منظور کاهش وزن ایده آل بسیار اهمیت دارد. این رسیدگی ها شامل تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش پس از جراحی لاغری است. این دو از ضروریات مورد بحث پس از جراحی لاغری است.

نکات مهم درباره رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری

اولین نکته مهم این است که به هیچ عنوان نباید معده جدید تان را با خوردن غذاهای جامد یا پرخوری به چالش بکشید. به خاطر داشته باشید که معده شما تنها قادر است ۳ تا ۴ اونس غذا را درون خود نگه دارد و این به معنای آن است که بیمار احتمالا پس از خوردن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری، احساس سیری خواهد کرد.

با گذشت حدود ۶ الی ۹ ماه پس از جراحی لاغری معده کش آمده و جای بیشتری باز می کند. این به شما امکان داشتن رژیم غذایی نرمال و جدیدی را خواهد داد.

هفته اول بعد از جراحی لاغری (فقط مایعات رقیق)

ممکن است دشوار به نظر برسد اما در هفته اول شما تنها محدود به مصرف مایعات رقیق هستید. با این حال، این دوران زیاد سخت نمی گذرد زیرا اغلب بیماران در این هفته اصلا اشتهایی برای خوردن ندارند. در صورتی که جراحی لاغری از نوع اسلیو معده باشد، علت بی اشتهایی بیمار عدم وجود هورمون گرسنگی یا همان گرلین پس از جراحی می باشد. در جراحی اسلیو قسمتی از معده که مسئول تولید این هورمون است، برداشته می شود.

هفته دوم بعد از جراحی لاغری

در هفته دوم پس از جراحی لاغری، بیمار می تواند رژیم مایعات کامل را آغاز کند.

هفته سوم بعد از جراحی لاغری

در هفته سوم، بیمار می تواند غذاهای نرم و پوره ای را به رژیم غذای خود بیافزاید. با این حال سعی کنید غذا را به آرامی و حداقل ۲۵ بار بجوید. هر غذای کم چرب و بدون قندی که به حالت پوره ای در آمده باشد شامل پروتئین ها، سبزیجات کم فیبر و زود هضم می تواند مصرف شود

هفته چهارم بعد از جراحی لاغری

اکنون که حدود یک هفته از جراحی لاغری تان گذشته است، می توانید غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود بیافزایید. در این زمان می توانید عادات غذایی جدید و سالمی که برای باقی عمر باید رعایت کنید، را آغاز کنید. هنوز هم باید از مصرف قند و چربی مانند لبینات پر چرب، غذاهای دیر هضم مانند استیک، سبزیجات پرفیبر و آجیل بپرهیزید. همچنین از خوردن پاستا، سیب زمینی سفید و دیگر غذاهای پر کربوهیدرات خودداری کنید.

هفته پنجم به بعد

 

سعی کنید غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا ببینید تحمل معده تان نسبت به هر یک چگونه است. دقت کنید که کدام مواد غذایی موجب یبوست، اسهال و ناراحتی معده تان می شود


اندام آرا جراحی ,هفته ,لاغری ,غذایی ,رژیم ,معده ,جراحی لاغری ,رژیم غذایی ,مایعات رقیق ,غذاهای جامد ,بسیار اهمیت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید امو بند غریزه موزیک جدید محمدناصری به نام زیبایی به زودی Nex1music دانلود رایگان hotelbartarnet فروشگاه خرید ارزان لباس کنتائو 1398 elnazmusic.loxblog.com allysonvhcryqrj1 sitio